Diaz gets an apology and damages from a U.K. newspaper that alleged she had an affair with an MTV producer

By Todd Peterson
Updated July 29, 2005 11:00 AM

Sometimes it’s just not enough to say “sorry,” although a public apology did help resolve Cameron Diaz’s lawsuit against British supermarket tabloid The Sun.

The newspaper settled a suit with the actress Friday, offering an apology and an undisclosed sum over a story published in May that alleged Diaz was having an affair with a married MTV producer.

A teaser for the story appeared on the front page of the May 12 issue of The Sun, alleging “Cameron’s 3-min snog with a pal,” Reuters reports. The story claimed that Diaz had hooked up with Shane Nickerson, a married father and producer of Diaz s MTV reality show Trippin’.

Accompanying the story were photos of a the couple allegedly kissing, but the pictures were obscured by shadows and shrubbery. At the time, a representative for Diaz told PEOPLE, “Shane Nickerson is a friend and associate of Cameron’s, who works with her on her MTV show, Trippin’. They do not have any sort of romantic relationship whatsoever.”

Diaz’s lawyer, Simon Smith, told the judge that the article had damaged Diaz’s reputation and had caused harm to her relationship with boyfriend Justin Timberlake. Nickerson and his wife suffered as well, he argued.

The newspaper apologized and said its allegations were unfounded, Reuters reports. According to Smith, the paper accepted the explanation that the incident “involved no more than Ms. Diaz giving a friend a goodbye hug.”

Earlier in the week, a photographer who had taken topless pictures of Diaz as a young model was convicted of forgery and perjury after trying to sell the photos to her for $3.5 million. John Rutter faces six years in prison when he is sentenced Sept. 15.